RSS
czwartek, 15 marca 2018
Ty

Chciałbym być słońcem twojego lata i każdego ranka bosą stopą strząsać krople rosy z zielonych traw naszego ogrodu. Chciałbym na własność mieć cały twój świat  by każdej nocy z miłością żyć za  pan brat. Nie mówisz wiele, nie pytasz, a wciąż zachwycasz i zapalasz w sercu tęcze. Wtedy znów chcę żyć, wtedy znów chcę żyć, chcę z tobą być. Przecież już wszystko poznałem, ból, radość, łzy zmieszane z uśmiechem i znam odgłos łamiącej się przyjaźni, co boli przez lata. Przecież już wszystko poznałem, a kocham chyba pierwszy raz. "Tyle chciałem Ci dać, deszczem kwiatów okryć Cię, czasem porwał mnie wiatr,chciałem siebie odnaleźć,lecz nie ma mnie.Tyle chciałam Ci dać, ubrać miłość w spokój snów, Gdzieś byłeś a ja, Twoich dłoni szukałam".  Może na własność oddałaś mi swój świat, może jeszcze czasami drżysz, ale pukasz

12:54, krzysztofoldziejewski
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 06 marca 2018
Ciemniejsza strona Internetu

Ostatnio więcej czasu spędzałem na korytarzu budynku szkolnego, bo ze względu na niskie temperatury przerwy między lekcjami wszyscy spędzaliśmy w budynkach szkolnych. Dało to też możliwość wnikliwej obserwacji naszej młodzieży i wyciągnięcia pewnych wniosków. W każdym zakątku szkoły Internet. To, że Internet uzależnia, czasem w poważny sposób, zaburzając funkcjonowanie człowieka i to, że  nie ma znaczenia w jakim wieku, pisałem już kiedyś, więc dziś tylko zasygnalizuję. Uzależnienie od Internetu czy gier komputerowych znajduje się na międzynarodowej liście klasyfikacji chorób. Mówi się o zespole uzależnienia od Internetu, które zawsze odbija się na funkcjonowaniu osoby uzależnionej w wielu sferach. Dotyka to także dzieci i młodzież. Wolno przemieszczam się korytarzami szkoły i staram się liczyć uczniów i uczennice trzymające aktualnie telefon w ręku. Wpatrzone w ekran oczy śledzą przesuwający się aktualny scenariusz, gry, której towarzyszą wzburzone emocje. Znów na nic , nie udało się… Nadmierne przebywanie w sieci małymi kroczkami zaczyna uzależniać i zakłócać naszą normalność dnia pracy, zwłaszcza gry online, które stają się namiastką rzeczywistości robią to w sposób bezwzględny i zarazem bezlitosny. Co zatem dzieje się kiedy młody człowiek nie słyszy już dzwonka starającego przywołać do wejścia w strukturę lekcji, klasy? Z ankiet wynika, że przeciętnie uczeń czy tez uczennica korzysta z Internetu przez 3,5 godziny na dobę. Rekordzistki są takie które Internet maja włączony przez 24 godziny i takie które potrafią nie spać przez dwa dni, to z ankiet informacja uzyskana od uczennicy klasy VII. Mniej ruchu, narażenie na ból kręgosłupa, obciążenie wzroku i perspektywa choroby oczu, przeciążenie układu nerwowego, problemy ze snem, to tylko niektóre z konsekwencji z jakimi przyjdzie się zmierzyć nałogowcom z sieci. Pobudzony uczeń, ma trudności w skupieniu uwagi, często jest impulsywny, rozdrażniony, reaguje złością i agresją. Coraz częściej zauważa się u takich osób pogłębiające sie zaburzenia w komunikacji językowej, bo język komputera czy gry jest zupełnie inny.  Nie można wykluczyć, że podobnie jak w przypadku wielu innych uzależnień, na rozwój uzależnienia od komputera czy sieci internetowej mają wpływ czynniki biologiczne, psychologiczne, duchowe i społeczne. Rozwój uzależnienia od Internetu, podobnie jak w przypadku innych uzależnień, charakteryzuje się swoistą dynamiką i można w nim wyróżnić kolejne etapy: 

  1. zetknięcie się i zafascynowanie Internetem jako nowością, poznawanie jego możliwości, „wejście” w nową rzeczywistość, poczucie „więzi z całym światem” czy „braku granic”,
  2. zwrócenie uwagi na fakt, że korzystanie z Internetu ułatwia odprężenie się i pomaga w zredukowaniu dyskomfortu (napięcia psychicznego, poczucia samotności itp.),
  3. coraz bardziej regularne korzystanie z Internetu w celu unormowania swoich stanów emocjonalnych,
  4. postępujące ograniczanie kontaktów z bliskim otoczeniem (wycofywanie się ze świata realnego, zobojętnienie społeczne) na rzecz kontaktów wirtualnych i poświęcanie im coraz większej ilości czasu,
  5. poczucie dyskomfortu w sytuacjach ograniczonego dostępu do Internetu,
  6. pojawienie się problemów społecznych, zdrowotnych, finansowych itp., których związek z korzystaniem z Internetu nie ulega wątpliwości.

Oczywiście tak jak w innych uzależnieniach, wszystko zależy od indywidualnych skłonności osoby, ale młody człowiek uzależnia się wcześniej, podobnie jak płeć żeńska od męskiej. Aby komputer mógł spełniać pożyteczną rolę w rozwoju dziecka, nie wolno przegapić momentu, kiedy ciesząc się, że dziecko woli spędzać czas w domu zamiast z kolegami na podwórku, rodzice nie wiedzą, że robi to nie z przywiązania do rodziny, ale dlatego, żeby być bliżej komputera. Należy też pamiętać, że bardziej zagrożone uzależnieniem od komputera lub od sieci będą osoby: młode, sfrustrowane i zagubione w świecie dorosłych, mające problem z bezpośrednim kontaktowaniem się z innymi, z poczuciem niskiej wartości, potrzebujące dowartościowania, z problemami emocjonalnymi czy zaburzeniami afektywnymi, poszukujące przyjaźni, romansu, z nieleczonymi dysfunkcjami seksualnymi, cierpiące na inne uzależnienia, które traktują Internet jako „bezpieczną” używkę. 

www.youtube.com/watch?v=XcfefA4H0tU





11:40, krzysztofoldziejewski
Link Dodaj komentarz »